Xiaomi v dnešním pokračování své velké dvoudenní konference ukázalo nečekanou novinku - redesign svého loga, na kterém společnost, podle slov zakladatele Lei Juna, pracovala již od roku 2017.
Moderní logo v pohybu
Cílem společnosti a jejich designéra, který měl na prezentaci vlastní předmluva bylo přinést modernější a aktuálnější vzhled.
Ten docílili změnou oranžového čtvercového tvaru na zaoblený obdélník. Hledali nové možnosti mezi čtvercovým tvarem a kruhem a nakonec se rozhodli pro variantu, který můžeš vidět výše na obrázku.
Výrazně zmiňovaným prvkem loga je i jeho dynamičnost. Hlavní designér, Hara Kenya, nám ukázal použití loga přímo v animované grafice. Logo budou používat s dynamickými animacemi a stále bude tvořit nějaký pohyb. Ten je docílen jakýmsi vlněním zaoblených okrajů.
Matematika jim pomohla najít dokonalý tvar
Na prezentaci také zobrazily složitý proces návrhu, kde použili při vytváření hlavního loga matematickou rovnici, aby našli dokonalý střed mezi kruhem a čtvercem.
Mohli jsme vidět také množství nepoužitých návrhů, které následovaly vytvoření finálního návrhu. To dokazuje, že tato práce byla opravdu zdlouhavá a náročná.
Zmíněné změny komentuje přímo ve videu jeho autor, grafický designér Hara Kenya:
Let 'hear from @haraken_tokyo and the story behind our new logo design. #XiaomiMegaSpustit pic.twitter.com/FGkXJXM1nK
- Xiaomi (@Xiaomi) 30. března 2021
Pro běžné lidi se může tato změna zdát banální a nepochopí přehnané pozornosti pro tento redesign, no značka a identita je pro korporaci jako Xioami velmi důležitá. Můžeme však podtrhnout fakt, že Xiaomi zůstává při své tradiční oranžové barvě a ani samotný tvar nápisu Mi se radikálně nezměnil.
Čínský gigant tak nenásledoval obrovské změny identity jako automobilky Peugeot, Kia zda některé světové fotbalové kluby jako Inter nebo Juventus.