Není novinkou, že společnost Xiaomi navýšila své ceny nejen v oblasti smartphonů, ale i jiných produktů. Nejvíce se to však odráží právě v mobilní divizi, kde modely jako např. Mi 10 nebo Malý F2 Pro, Jsou oproti svým předchůdcům výrazně dražší.
Striktní oficiálně ceny Xiaomi
Xiaomi si své ceny snaží držet vždy co nejníže, aby byly jejich produkty cenově dostupné. Při jejich nejnovějších produktech se to však velmi říci nedá. Cena již neklesá dolů, zejména při smartphonech, tak rychle, jak tomu bylo kdysi.
Jedná se zejména o oficiálně retail obchody, Ať už Xiaomi Store nebo různé elektr. Výborně to je však vidět při vlajky modelu Mi 10, který si neustále drží cenu na úrovni 550 €.
Oproti čínským prodejcem, Kteří nabízejí často různé výprodeje či slevové kupóny téměř hned po zahájení prodeje, je to dost značný rozdíl. Výrazně levnější se dá smartphone koupit i například z druhé ruky, resp. bazaru.
Z toho tedy vyplývá, že smartphony od Xiaomi podle indexu hodnoty ztrácejí časem na své hodnotě méně, jako například jablko, Samsung, Huawei nebo OnePlus.
Tento studia bere v úvahu faktory jako je nákupní či prodejní cena produktu. Podle ní se na základě několikaměsíčního aktivního prodeje na trhu určí tzv. hodnotový index. Průzkum proběhl vrámci čínského trhu.
Apple v žebříčku až na 6. místě
Xiaomi se na základě provedené studie stalo značkou, jejíž smartphony si drží svou oficiální cenovku, a tedy i hodnotu, delší čas.
Díky tomuto si Xiaomi dokáže udržet svou hodnotu i po několika měsících. předbíhá i OnePlus, Který je na druhém místě tohoto žebříčku. Následuje ho Black Shark, Huawei, Honor či dokonce jablko, Který se umístil překvapivě až na 6. místě.
Studie je podložená daty z asijského trhu, Hlavně tedy z domácí Číny. Nákupní návyky, trendy zda ceny jsou tam diametrálně odlišné jako například v Evropě či ve zbytku světa. Třeba proto brát tyto výsledky s jakousi rezervou.