Mnozí z nás se zamýšlíme nad počinem společnosti Xiaomi, ke kterému došlo začátkem roku 2019. Redmi, do té doby známá řada cenově dostupných chytrých telefonů, si zasloužil vznik své vlastní značky.
Zdálo by se, že po velmi úspěšném kroku firmy Huawei, která přišla s oddělenou podznačkou Honor a firmě OPPO, která si vyrobila oddělenou reálné, bude rozdělení Xiaomi předvídatelným a logickým krokem.
Více stromů přinese více ovoce
Dodnes vydané oficiální tiskové zprávy byly obsahově skromné na odůvodnění tohoto rozhodnutí. Možná je takové dělení v Číně moderní. Nebo se jednodušší dělá byznys v regionu ve více menších podnicích jako v jednom velkém koncernu?
Úspěch značky Honor však poodhaluje skutečnost, že jde o dobře naplánovanou sérii marketingových procesů, které v konečném důsledku přinesou více "ovoce" oběma vzniklým společnostem.
Nezávislost Redmi od Xiaomi se zatím jeví jako úspěšné a my tak můžeme očekávat, že budou v podobných krocích pokračovat i jiné čínské a možná i světové značky.
Kdy vznikla značka Redmi?
Již 3. ledna / ledna 2019 společnost Xiaomi vydala prohlášení, že název Redmi bude oddělenou samostatnou značkou ak oficiálnímu aktu dojde 10. ledna / ledna 2019. Z předchozích informací bylo již tehdy zřejmé, že rozdělení společnosti bude provázet představení nového smartphonu Redmi.
Do Xiaomi vstupuje nám tehdy neznámý Lu Weibing, bývalý generální ředitel výrobce smartphonů Gionee. Tato firma koncem roku 2018 oznámila bankrot. Ihned se začaly šířit spekulace, že právě on bude novým manažerem Redmi. Informace však byla zástupci Xiaomi vyvrácena.
Čína, Peking, 10. ledna / ledna 2019 - Globální technologický lídr Xiaomi oznamuje, že Redmi bude fungovat jako nezávislá značka. Jejím úkolem je vyvíjet špičkové smartphony a další elektroniku za co nejnižší ceny, v co nejlepším poměru ceny a výkonu. Má urychlit expanzi mateřské Xiaomi na světových, globálních trzích.
Zakladatel, prezident a generální ředitel společnosti Xiaomi Corporation, Lei Jun, řekl:
„K 30. září 2018 Xiaomi prodalo celkem 278 milionů chytrých telefonů řady Redmi na celém světě. Do naší společnosti jsme pozvali Lu Weibinga, bývalého prezidenta Gionee, aby byl viceprezidentem společnosti Xiaomi Corporation a generálním ředitelem značky Redmi. Jeho bohaté zkušenosti pomohou společnosti Redmi rychleji proniknout na zahraniční trhy. Redmi se bude iv budoucnu zaměřovat na výzkum a vývoj kvalitních chytrých telefonů s nejlepším poměrem ceny a výkonu a zrychlí tempo globální expanze!“
Kvalitní a dostupná elektronika pro všechny
Lu Weibing, nový generální manažer osamostatněné značky Redmi, uvedl, že Redmi bude i nadále vyvíjet elektroniku zaměřenou na uživatele internetu. Cílem je produkovat zařízení v co nejlepším poměru ceny a výkonu.
Produkty označené jako Redmi již od svého vzniku prosazovaly vysoké standardy výzkumu a vývoje. Xiaomi zlepšovalo kontrolu nad kvalitou, čímž dávali fanouškům po celém světě cenově dostupné a kvalitní produkty.
Vyjádření obou představitelů umocnilo i představení nového smartphonu Redmi Note 7, který je pokračovatelem řady oblíbené série Redmi Notes. jeho specifikace snad ani netřeba představovat a nyní již můžeme zhodnotit, že jde o úspěšný smartphone.
Právě v neděli, 26.5.2019, Donovan Sung - mluvčí globální pobočky Xiaomi - uveřejnil svých sociálních sítích informaci, že ze série Redmi Note 7 se dosud celosvětově prodalo již více než 10 milionů kusů.
Redmi Note 7 měl ale v době představení jiný důležitý význam pro značku Redmi. Šlo totiž o první smartphone na čínském trhu, na který výrobce dával záruku až 18 měsíců. Tím dali v nové značce Redmi široké veřejnosti zjevně najevo, že jejich výrobky jsou a budou spolehlivé a kvalitní.
Běžně mají totiž chytré telefony v Číně záruku jen 12 měsíců. Tímto krokem Redmi dává vědět, že si za kvalitou svých chytrých telefonů opravdu stojí.
Pravý důvod nezávislosti značky Redmi
Pomalu se dostáváme ke kořenu, proč se vlastně Redmi stalo nezávislou značkou. Xiaomi od začátku vyrábělo dvě úspěšné série chytrých telefonů, a to Mi a Redmi. Zatímco řada Mi označuje vlajkové lodě, řada Redmi byl zaměřen na levnější chytré telefony.
To se ale v posledních letech změnilo a v Xiaomi začali produkovat další sérii TOP smartphonů s označením MIX.
Série MIX se pohybuje v hodnotách nad 3000 juanů (390 € / 10 078 kč), modely vlajkových lodí řady Mi přicházejí s cenami na úrovni 2000 – 3000 juanů (260 € / 6 718 Kč až 390 € / 10 078 Kč) a modely střední až vyšší třídy jsou v kategorii 1400 - 2000 juanů (182 € / 4 703 Kč až 260 € / 6 718 Kč).
Některé Xiaomi telefony, jako například Mi 8 Lite nebo Mi Play, se cenově překrývají s nejdražšími telefony Redmi. Konkurenční boj vlastních zařízení jedné značky je pozitivním signálem pro oddělení značky.
V roce 2018 čínský trh se smartphony oslabil a přítomnost mnoha výrobců mobilů i dělení značek ho ještě výrazněji rozštěpily. Xiaomi smartphony se snažili v konkurenčním boji dobíhat Huawei, Honor i jiné špičkové značky. Několik mid-end a high-end modelů od Xiaomi bylo v Číně zastíněných telefony jiných výrobců.
Situace byla vyhrocená až natolik, že padaly vyjádření o „umírajícím“ Xiaomi. Série Redmi byla zároveň „pohřbena“ vlastními modely Xiaomi, a to telefony jako Mi 8 SE, Mi 8 Lite a Mi Play. Série Mi zaujala pozici v řadě mid-end telefonů, zatímco Redmi svou sérií Note stoupala nad svou úroveň.
V roce 2018 neprošly telefony Redmi žádnou výraznou designovou ani hardwarovou změnou. I proto byla pozice této řady oslabena. Lei Jun - šéf Xiaomi - nebyl s pasivitou vývoje a směřování Redmi spokojen.
Na druhé straně mu osud Redmi nebyl lhostejný. V Xiaomi se museli rozhodnout. Buď značku Redmi pohřbívají, nebo dostane nezávislost. Vybrali si druhou variantu a dnes můžeme říci, že se rozhodli správně a Redmi vstává z popela.
Nasvědčuje tomu nejen 10 milionů prodaných kusů Redmi Note 7. Je to i nedávno představený zabiják vlajkových lodí Redmi K20 Pro, Který v poměru ceny a výkonu momentálně nemá konkurenci.
Kam Redmi směřuje, i vtipný důvod
Právě nově vzniklá značka Redmi má za úkol expandovat na světových trzích. A proč Redmi a ne Xiaomi? Traduje se, že jedním z důvodů jsou také problémy se správnou výslovností značky Xiaomi, především u anglicky mluvících národů. Ty tvoří nezanedbatelnou část uživatelů a angličtina je také světovým jazykem technologické veřejnosti.
V čínštině je kladen důraz na výslovnost jednotlivých hlásek slova a někdy jinak vyslovená stejná hláska výrazně mění význam slova. V tomto smyslu by se právě značka Redmi měla stát mezinárodní, protože její výslovnost v angličtině není až tak problematická a je srozumitelnější.
CEO značky Redmi, Lu Weibing, během lednové konference uvedl, že značka chce pro lidí po celém světě přinést cenově dostupné zařízení různého zaměření.
Nejen smartphony, ale také vlastní příslušenství či spotřebiče do domácnosti. Značka Redmi si chce vybudovat vlastní ekosystém zařízení, podobně jako mateřské Xiaomi. Jejich cílem, dokonce posláním je stát se králem v cenové dostupnosti široké škály produktů.
Svou strategii popisují v několika bodech:
- Extrémně "sexy" poměr ceny a výkonu
- Dbát na vysokou kvalitu
- urychlení internacionalizace
- Přinést high-end smartphony
- Podílet se na vývoji 5G, rozšířit kategorie produktů, vývoj AIoT a rozšířit ekosystém Redmi zařízení
Obě naše oblíbené značky nepřestávají překvapovat. Redmi představením RedmiBooku 14Či nápaditého cestovního kufru. Xiaomi zase neočekávaným představením Mi 9T. Jak se jim bude dařit v budoucnosti a čím vším ještě překvapí, budeme sledovat a samozřejmě informovat o tom na Xiaomi Planet.
Aktuální informace o značce Redmi a nových produktech i do tvé e-mailové schránky ?