Náš oblíbený čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl výborného růstu. Může dokonce překonat velikány, jako americký Apple či jihokorejský Samsung.
Xiaomi a porážka Samsungu a Apple jako otázka času?
Nejnovější informace zveřejněné společností IDC hovoří o prodeji chytrých telefonů za druhé čtvrtletí 2024. A jsou to dobré zprávy. Mobilní trh se probouzí a pokračuje v růstu již čtvrté čtvrtletí po sobě. Celkový prodej chytrých telefonů zaznamenal nárůst na úrovni 6,5%, což se promítá do celkového počtu 285 milionů prodaných chytrých telefonů.
Aktuální žebříček mluví jasnou řečí. První příčku má společnost Samsung, za kterou následuje populární americká značka jablko. Co však opravdu vyčnívá je třetí místo, které obsadila společnost Xiaomi s opravdu výjimečným růstem, který začíná ohrožovat i velké lídry tohoto žebříčku.
První příčka společnosti Samsung v aktuálním žebříčku hovoří o podílu na trhu na úrovni 19,8%. Následuje Apple, který má 15,8%. Třetí Xiaomi, které je v patách, zaznamenalo 14,8% a zahanbit se nenechají ani čínské značky na čtvrtém a pátém místě. Jedná se o Vivo s podílem 9,1% a Oppo, které má rovných 9%.
Podíváme-li se výlučně na tržní podíly, může se zdát, že Xiaomi čeká ještě dlouhá cena na trůn výrobců smartphonů. Klíčovým parametrem je však meziroční růst. Zatímco lídři žebříčku, Samsung a Apple, zaznamenali nárůst na úrovni 0,7% resp. 1,5%, čínská společnost Xiaomi roste až o neuvěřitelných 27,4%!
V případě, že tempo tohoto růstu bude pokračovat i nadále, pro Xiaomi může být první místo v žebříčku otázkou dalších dvou nebo tří kvartálů. Je však třeba sledovat i značku Vivo, která rovněž zaznamenala výrazný meziroční růst až o 21,9%.
Různé cenové kategorie a představení série nových Apple iPhone 16
IDC vidí výrazný rozdíl zejména v odlišných cenových relacích. Prémiové kategorii chytrých telefonů kraluje Samsung a Apple, což těmto firmám přináší i větší zisky. Ve střední třídě av cenově dostupném segmentu je výraznější přítomnost čínských značek a jejich tempo růstu zásilek je větší.
Pochopitelně, je jasné, že prémiový segment zařízení je menší, pokud jde o prodejní čísla. Ovšem značky jako Xiaomi nebo Vivo rostou tak výrazným tempem, že to rozhodně není jen díky nabitým vlajkovým modelům, ale zejména díky vyváženým kouskům ve střední třídě a vstupním segmentu.
Nezapomínejme, že je zde ještě několik klíčových faktorů. Xiaomi potřebuje zvýšit počet dodaných kusů svých zařízení, kde aktuálně výrazně ztrácí. Se svými 33 miliony dodaných zařazení se zatím nemůže srovnávat se Samsungem, který dodal 53 milionů smartphonů.
Apple následně dodal 44,5 milionu, avšak není třeba zapomínat na to, že představení série iPhone 16 je ještě před námi a toto číslo tak v následujících kvartálech rozhodně naroste.
Pro další přísun novinek ze světa Xiaomi sleduj i nadále náš web Xiaomi Planet, přidej se do naší Facebook skupiny, kde tvoříme aktivní komunitu a navzájem si pomáháme. Odebírej také náš Telegram, kde dennodenně přidáváme nejlepší nabídky a kupóny z Číny.