Xiaomi, známý pro své technologické inovace, nás dnes opět na konferenci překvapilo představením nejen namakaných novinek Xiaomi 15 a Xiami 15 Pro, ale také spuštění produkce svého nejnovějšího elektrického sedanu, SU7 Ultra. Model Xiaomi SU7 Ultra, který Xiaomi poprvé představilo v červenci pod vedením Leia Juna, představuje vylepšenou verzi plně elektrického sedanu SU7.
Největší Xiaomi skupina na slovenském FB!
Se třemi výkonnými elektromotory se Xiaomi SU7 Ultra stává jedním z nejrychlejších 4dveřových sedanů na světě. Při hmotnosti 1900 kg dokáže dosáhnout maximální rychlosti až 350 km/h, přičemž zrychlí z 0 na 100 km/h za neuvěřitelných 1,98 sekund. Je tedy připraven konkurovat nejen ve světě elektromobilů, ale také mezi nejlepšími modely své třídy.
Výkonný třímotorový systém
Xiaomi SU7 Ultra pohání třímotorový systém, který se skládá ze dvou V8s motorů s výkonem 578 HP každý a jednoho V6s motoru s výkonem HP 392. Tento systém zajišťuje maximální efektivitu a poskytuje vynikající výkon na cestě i na okruhu.
Zároveň motory dosahují až 27 200 ot./min., což jim umožňuje bleskurychlou odezvu a nekompromisní akceleraci. Xiaomi tímto krokem dokazuje, že jeho technologie může konkurovat i nejvýkonnějším modelům na trhu.
Baterie a chladící systém
Xiaomi vybavilo model SU7 Ultra výkonnou baterií s kapacitou 93,7 kWh a maximálním napětím 897 V, čímž podporuje nejen rychlé nabíjení, ale také možnost využít toto auto jako závodní. Baterie dosáhne 20% nabití při výkonu 800 kW, což poskytuje výbornou efektivitu pro delší jízdy.
Kromě toho vůz disponuje pokročilým chladícím systémem, který obsahuje dvojité 400 W ventilátory, 530 W vodní čerpadlo a 28 kW elektrické chlazení. Díky tomu zvládne SU7 Ultra i extrémní podmínky na tratích, jako je Nurburgring, kde jeho prototyp odjel dvě po sobě jdoucí kola bez přehřívání. To, jak to vypadalo, popisujeme na konci článku.
6'46″874, officially certified lap time by Nürburgring.#XiaomiSU7Ultra prototyp má nastavit rekord jako fastest čtyřdoorové auto v historii Nürburgring Nordschleife.
Jeho debutové značky nejsou jen outstanding feat, ale také zahájit exciting nový chapter. pic.twitter.com/ogqtqO0usl
- Lei Jun (@leijun) Října 29, 2024
Xiaomi Speed Ultra 7: Brzdný systém a stabilita
Xiaomi se při vývoji SU7 Ultra zaměřilo také na špičkový brzdný systém. Model je vybaven velkými keramickými brzdovými kotouči o rozměrech 430 mm x 40 mm vpředu a 410 mm x 32 mm vzadu, které dosahují pracovní teploty až 1300 °C.
Díky šestipístovým předním a čtvrtpístovým zadním brzdovým třmenům od značky Akebono dokáže SU7 Ultra poskytnout mimořádný brzdný výkon a odolnost. Kromě toho vozidlo využívá regenerativní brzdění s maximálním zpomalením 0,6g, což zvyšuje účinnost systému. Tento systém zajišťuje, že i při vysokých rychlostech zůstává vůz pod dokonalou kontrolou.
Podvozek a volitelné tlumiče pro jízdní režimy
Aby Xiaomi dosáhlo maximální stability a komfortu, vybavilo SU7 Ultra pokročilým podvozkem s uzavřenými dvoukomorovými vzduchovými pružinami a variabilními tlumiči.
Tento systém poskytuje ve sportovním režimu pevnou podporu, zatímco ve standardním režimu zvyšuje jízdní komfort. Navíc, řidiči si mohou zvolit i volitelné tlumiče Bilstein EVO T1, které nabízejí maximální pružnou sílu 300 N / mm a maximální odolnost 9000 N, což dále rozšiřuje možnosti přizpůsobení jízdy.
Xiaomi SU7 Ultra nabízí až 11 různých jízdních režimů, které pokrývají vše od úsporného režimu pro běžnou jízdu až po speciální režimy pro závodní tratě a okruhy, včetně odolnostního a driftového módu. Tyto režimy přizpůsobují dynamiku a výkon vozidla, takže si každý řidič přijde na to své.
Sportovně laděný interiér a multimediální systém
Interiér modelu SU7 Ultra je navržen s důrazem na sport a luxus. S 5 m² Alcantara® materiálu pokrývajícího volant, sedadla a další části interiéru působí velmi elegantně.
Kromě toho až 17 různých komponentů využívá karbonová vlákna, které dodává interiéru jedinečný sportovní charakter. Xiaomi si podle toho, co umíme z konference, dává záležet na tom, aby jízda v SU7 Ultra byla nejen výkonná, ale také příjemná a pohodlná.
Sportovní zvukový systém přináší 2 unikátní „motorové“ zvuky, které znějí při každém zrychlení a dodávají jízdě na dynamice. Navíc, 40 W externí reproduktor umožňuje přehrávat tyto zvuky i mimo auta, čímž vytváří nezapomenutelný akustický zážitek.
Pokročilá technologie na palubě
Xiaomi SU7 Ultra obsahuje inovativní “赛道模式” (závodní režim), který podporuje aplikace Track Master App. Díky této aplikaci mohou řidiči nejen analyzovat své výkony na okruhu, ale také sdílet videa z jízd a prohlížet historická data o rychlostech.
Prototyp Xiaomi SU7 Ultra: Jak to vypadalo na okruhu Nürburgring?
Prototyp SU7 Ultra od Xiaomi přepsal historii na ikonickém okruhu Nürburgring, kde se stal nejrychlejším 4-dveřovým vozidlem, které zvládlo náročnou trať s ohromujícím časem 6 minut a 46,874 sekundy.
Xiaomi si tento úspěch ovšem nevydobylo snadno, protože testování čelilo několika překážkám způsobeným nepříznivým počasím. I když první pokusy 9. a 10. října zmařil déšť, Xiaomi nakonec uspělo včera, 28. října, když se jim konečně podařilo dosáhnout rekordního času.
Na den rekordního pokusu Xiaomi SU7 Ultra odstartovalo svou jízdu přesně o 11: 50 během vyhrazeného hodinového okna. O více než šest minut později vozidlo proťalo cílovou čáru, čímž dosáhlo rekordní čas, který později potvrdili i představitelé okruhu Nürburgring. Tento milník výrazně posílil pozici Xiaomi na trhu elektrických automobilů.
6'46″874, uncut.
Enjoy první pohled na osobu #XiaomiSU7Ultra prototype's record-breaking lap na Nürburgring. pic.twitter.com/oPrNVhq7Ma
- Lei Jun (@leijun) Října 29, 2024
Aby Xiaomi dosáhlo rekordního času, angažovalo zkušeného britského závodníka Davida Pittarda, vítěze závodu 24 hodin Nürburgringu 2023. Právě on se postaral o to, že prototyp SU7 Ultra zdolal náročnou trať Nürburgring s nepřekonatelnou přesností a rychlostí.
To, že se sporťáci Xiaomi opravdu povedli, potvrzuje i chvála na model SU7. V rozhovoru CEO Fordu, Jim Farley, vyzvedl čínský elektromobil Xiaomi SU7, který sám používá v soukromí již 6 měsíců.
Farley přiznal, že se s autem nechce rozloučit. „Je fantastické. Prodávají je 10 000 až 20 000 měsíčně a na půl roku jsou zcela vyprodané,“ uvedl Farley, přičemž označil Xiaomi za „giganta průmyslu.“ Jsme si jisti, že bude ještě více nadšený, když si sedne do výkonnější Ultra verze. Uvidíme, jak bude probíhat výroba a jaké budou odezvy odborníků.
Elektromobil Xiaomi SU7 zažívá v Číně brutální úspěch! Lei Jun navyšuje výrobu na 10 000 ks měsíčně
Cena a dostupnost Xiaomi SU7 Ultra
Výkonný model Xiaomi SU7 Ultra je dostupný v předprodeji v Číně za cenu 814 900 ¥, což je přibližně 105 800 € . Oficiální start prodeje je naplánován na Březen 2025. Cena SU7 Ultra je téměř čtyřnásobkem základního modelu SU7, jehož cena začíná na 215 900 ¥ (přibližně 28 000 €).
Xiaomi již nyní přijímá předobjednávky s požadovanou zálohou 10 000 ¥ (přibližně 1 300 €), kterou si mohou zákazníci kdykoli po oficiálním uvedení modelu na trh nechat vrátit. Zájem o model je enormní – během prvních 10 minut prodeje bylo na Weibo oznámeno 3 680 předobjednávek, informovala automobilová divize Xiaomi EV.
Co říkáš na další počin z dílny Xiaomi? Pokud by bylo SU7 Ultra dostupné iv Evropě, chtěl by sis ho vyzkoušet? Pro další přísun novinek ze světa Xiaomi sleduj i nadále náš web Xiaomi Planet, přidej se do naší Facebook skupiny, kde tvoříme aktivní komunitu a navzájem si pomáháme. Odebírej také náš Telegram, kde dennodenně přidáváme nejlepší nabídky a kupóny z Číny.