Xiaomi na prosincové události pro připravovaný elektromobil Xiaomi SU7 odhalilo technologie, které budou při výrobě auta použity. Čínský gigant se chce stát lídrem v mnoha oblastech, nově i v oblasti elektromobility.
Po velmi dlouhých 1003 dnech neustálého vývoje a minutých 1,5 miliardy dolarů na R&D nám Xiaomi odhaluje, co lze od jejich prvního elektrického vozidla očekávat.
Elektromotory s úžasnými parametry
Začněme samotným elektromotorem. Xiaomi se na prezentaci netajilo, že chce být lepší než samotná Tesla. Svůj vyvíjený motor nazývá HyperEngine a varianta s označením V6s dosáhne až 21 000 ot./min. Vyvinuty byly dva motory, které již jsou v procesu masové výroby.
- HyperEngine V6 - 299 koní, 220 kW, 400 Nm, 400 V
- HyperEngine V6s - 374 koní, 275 kW, 500 Nm, 800 V, 6,78 kW / kg
Pro srovnání zmíníme výkony motorů v konkurenčních sportovních elektromobilech.
- Plaid Tesla Model S. - 20 000 ot./min, 480 Nm, 253 kW, 6,22 kW / kg
- Porsche Taycan Turbo - 16 000 ot./min, 610 Nm, 370 kW, 5,29 kW / kg
Linie V6 byla velmi příjemným překvapením, ale následně společnost odhalila HyperEngine V8s s ohromujícím počtem otáček na úrovni až 27 200 ot./min.
- HyperEngine V8s – 578 koní, 425 kW, 635 Nm, 10,14 kw/kg efektivita 98,11 %
Kromě toho Xiaomi pracuje ještě na vůbec nejvýkonnější verzi motoru HyperEngine vyhotovené z karbonu s neskutečným počtem otáček 35 000 ot./min, který zatím stále testují a není známo, kdy by se mohl dostat do produkce.
Pokročilá trakční baterie
Nezbytnou součástí elektromobilu je trakční baterie. Ta, kterou bude využívat vozidlo od Xiaomi, bude mít napětí 871 V. Akumulátor je navržen tak, aby nezabíral nadmírně mnoho místa a kabina elektromobilu zůstala prostorná. Xiaomi tuto technologii na zredukování prostoru zabíraného baterií nazývá CTB.
Kapacita akumulátoru činí 150 kW s potenciálním dojezdem 1200 km. Pokud se trochu vyznáš do elektrických aut, tak víš, že dosáhnout něčeho takového v elektromobilu určeném pro masový trh je aktuálně nemyslitelné zejména z pohledu na cenovou dostupnost a další faktory ovlivňující výsledný dojezd. Xiaomi tvrdí, že kapacitu 150 kW je díky použitým chemickým článkům možné dosáhnout, ale cena je příliš vysoká.
Namísto toho je realističtější kapacita 132 kW s udávaným dojezdem přibližně 1000 km, který je také extrémně optimistický. Z pohledu na bezpečnost výrobce adoptuje vysoké nároky na bezpečnost akumulátoru, údajně ty nejvyšší na trhu. Inženýři se postarali o to, aby v případě ponoření bateriových článků do vody ve stádiu plného nabití nenastalo žádné vznícení a žádné jiné nebezpečné situace.
Články jsou před průnikem vody dovnitř chráněny 17-vrstvým ochranným systémem. Chladicí plocha má obsah 7,8 m2, což je podle slov výrobce až čtyřnásobně větší plochou v porovnání s průměrem na trhu. Je známo, že lithiové baterie mají problémy s funkčností za studeného stavu.
Ať už se jedná o akumulátory v telefonu, autě nebo v jiném elektronickém zařízení, když je jejich teplota pod 0 °C, výsledná výdrž je viditelně horší. Xiaomi se postaralo o to, aby přenos tepla byl efektivní a dovolil tak baterii fungovat bez výraznějších problémů.
Podle slov výrobce bude dojezd jejich elektromobilu za studeného počasí patřit k těm nejlepším na trhu. Zatímco konkurence ještě optimálně zvládá teploty do -15 ° C, Xiaomi SU7 by nemělo mít problémy do -20 °C.
Co se nabíjení týče, Xiaomi vyvinulo extrémně rychlé 800V nabíjení HyperCharge, díky kterému jen za 5 minut nabíjení auto dosáhne dojezdu 220 km. Dojezd 510 km dosáhne za pouhých 15 minut nabíjení.
Detailní fotogalerie designu Xiaomi SU7:
Radary, inteligentní systémy a HyperOS ekosystém
Samozřejmostí bude implementace pokročilých radarových systémů pro parkovacího asistenta a pro asistenty používané během jízdy. Automobil bude mít dopad na rozpoznávání okolí až do 250 metrů.
Nasazení HyperOS znamená i příchod nového ekosystému zařízení z dílny této společnosti. Xiaomi SU7 má také velmi pěkně komunikovat se Xiaomi chytrým telefonem a jeho obrazovka bude obsahovat již známé grafické rozhraní.
HyperOS povolí komunikaci chytrého telefonu s elektromobilem a po nasednutí do auta bude mít uživatel k dispozici své oblíbené prostředí s oblíbenými aplikacemi. Telefon se k autu automaticky připojí přes síť Wi-Fi.
Displej s infotainmentem je modulovatelný a pod něj bude možné připojit například hardwarová tlačítka či klávesnici.
Smart Cabin a konektivita
Při řízení si Xiaomi klade za důraz i příkladnou konektivitu, čehož výsledkem je Smart Cabin. Ve vozidle se nachází 16,1″ dotykový 3K displej (16:10) se softwarem HyperOS je přímo propojen s tvým Xiaomi smartphonem a interakce s notifikacemi ze smartphonu či ovládání aplikací je tak samozřejmostí. Ovládací prvky jsou velmi podobné těm, které znáš z chytrého telefonu.
O rychlé reakce na palubní desce se postará čip Snapdragon 8295 od Qualcomm. Stylovým designovým doplňkem je také rozměrný Heads-Up displej, rotační palubní počítač, který se sám nastaví po nastartování, jakož i možnost připojení Xiaomi tabletů s HyperOS na zadní sedadla, která rovněž dostanou ovládací prvky k samotnému vozidlu.
Autonomní jízda a navigace v silničním provozu
Xiaomi vyvíjí také technologii autonomní jízdy s prvky rozpoznávání jízdních pruhů, samostatným parkováním s přesností na 0,05 ma vyhýbáním se nebezpečných objektů. Algoritmus také dokáže rozpoznat sníh a déšť v náročných povětrnostních podmínkách, přičemž nezastaví vůz v domnění, že dešťový sprej z kamionu v provozu je překážka.
S formidable algoritmické prowess a powerful computing platform, jsou poised for success. Confident that by 2024, we'll achieve naše cíl vedoucí k balení ve smart driving.#XiaomiEVTechnologyLaunch pic.twitter.com/AYNCCiu8hm
- Xiaomi (@Xiaomi) 28. prosince 2023
Jedná se konkrétně o tzv. „BEV“ technologii, kterou Xiaomi monitoruje 360° okolí kolem vozidla. Tato technologie také zaznamenává objekty již o výšce 1 metr, jako například. dočasné dopravní značky, semafory nebo rampy o tloušťce již od 0,1m.
Pro vůz je však důležité také znát silniční tahy, po kterých jezdí. Čínský výrobce pracuje na skenování největších měst v Číně, ale shromáždit skeny všech měst je velmi náročné. Navigace vozidla dokáže rozpoznat práci na silnici a vyhnout se dočasným omezením.
Výroba elektromobilu na robotické lince
Technológia HyperCasting. O co jde? Xiaomi zvětšuje své robotické linky na 840 m9100, přičemž má tři záložní systémy v případě selhání a celkovou hmotnost XNUMX tun.
Základem kvalitního zpracování elektromobilu jsou vysoké technologické standardy výroby, pro které čínský výrobce dává vysokou prioritu.
Čínský výrobce myslel také na mohutnost a celistvost konstrukce. Rám elektromobilu byl navrhován týmem specialistů pro optimální tuhost při dlouhodobé jízdě, jakož i nežádoucí kolizi, pro zajištění příkladné bezpečnosti posádky.
Tak, co mluvíš na tyto úžasné novinky od Xiaomi a na jejich první elektrické auto? Sleduj také náš web Xiaomi Planet, naši skupinu na Telegramu plnou aktuálních článků, přihlas se k odběru novinek a přidej se k nám také do naší skupiny na Facebooku.
Jakmile se dozvíme oficiální dostupnost Xiaomi SU7 auta, pošleme ti e-mail! 👇