Zdravá konkurence na trhu má mnoho výhod. Ať už pro konkurenčních rivalů, nebo i pro koncového zákazníka. Podniky nutí inovovat, neustále se vyvíjet - jednoduše postupovat. Z toho těží i koncoví zákazníci, kterým dělají radost nové produkty i nižší ceny.
Čínský trh je velkým soustem
Čínský trh s mobilními telefony je velkým soustem a společnost Xiaomi v něm má velkého a silného protivníka Huawei. zatímco Xiaomi v současnosti ovládá přibližně 12% podíl čínského trhu se smartphony, firma Huawei si ukousla až 34% z tohoto koláče.
To se pochopitelně vedení společnosti Xiaomi nelíbí a proto schválili poměrně velkou investici.
Cílem Xiaomi je investovat do expanze značky částku 5 miliard juanů, což je v přepočtu přibližně 643 milionů eur / 16,5 miliardy korun. Tato nemalá investice by měla být v následujících třech letech použita k rozšíření čínské maloobchodní sítě Xiaomi.
Kromě toho by investice měla sloužit na rozvoj distribučních kanálů v zemi a podporu odměňování obchodních partnerů Xiaomi.
Pomůže Xiaomi investice devíti nul?
Výsledkem by tak měla být změna procentního podílu na trhu s mobilními telefony ve prospěch Xiaomi. To však nebude jednoduché. Jak všichni víme, Huawei čelí velkým problémům na mezinárodních trzích a zdá se, že v blízké budoucnosti přijde o podporu ze strany Googlu.
Jeho telefony nebudou aktualizovány a přijdou o oblíbené aplikace jako Obchod Play, či Youtube a podobně.
Je proto pochopitelné, že Huawei přijde o nemalé zisky z obratu především na globálních trzích. Racionálním krokem této společnosti bude zaměření se na zákazníky v Číně, kde služby Googlu nemají velké zázemí.
Z těchto faktů je více než jasné, že se na čínském mobilním trhu schyluje k pořádné konkurenční bitvě. My jen doufáme, že to nebude mít negativní dopady na prodeje Xiaomi u nás a u oblíbených internetových prodejců.