Čínský výrobce smartphonů, společnost Xiaomi, roste rapidně. Za velmi krátkou dobu se stihli dostat do světové TOP 5 značek smartphonů, kde obsadili krásné 4. místo. Za tímto úspěchem stojí i masivní nárůst prodejnosti v Evropě.
Zajímavý obsah ze zákulisí Xiaomi na našich sociálních sítích
Vše v plusových číslech
Společnost zveřejnila hospodářské výsledky za rok 2018. Xiaomi vykázalo za celý rok tržby ve výši 26,13 miliard americký dolarů, Což představuje výrazný meziroční nárůst o 41,3%. Ještě působivější je zisk společnosti za toto období, který meziročně vzrostl o 59,5%, na 1,27 mld. amerických dolarů.
Primárním zdrojem tohoto růstu je smartfónový byznys společnosti. Kromě toho, že společnost zaznamenala nárůst průměrné prodejní ceny svých zařízení, celkový objem zásilek narostl na 118,7 milionu zařízení.
V roce 2018 rostl zejména evropský trh
Čína byla opět největším trhem Xiaomi, přičemž představuje až 60% všech tržeb. Velký úspěch společnost zaznamenala i v mezinárodní expanzi. Prodej mimo Číny vzrostl o 118,1%, přičemž Indie a Indonésie se ukázaly jako další velké trhy.
Xiaomi také zaznamenalo mimořádně silný růst v západní Evropě, Kde se jí tržby ve srovnání s předchozím rokem zvýšily o masivních 415,2%. Právě loni byl klíčovým při expanzi značky na evropské trhy. Do jakéhosi tržního "seznamu" společnosti přibylo Slovensko i Česko, dokonce jsme se dočkali několika oficiálních kamenných prodejen.
Produkty ze sféry IoT a životního stylu rovněž přinesly značné příjmy. Celkově výrobci vydělali 6,53 miliardy USD. Velké očekávání má Xiaomi od nově vzniklé značky Redmi, Která jen nedávno představila svou novou strategii.
Kromě cenově dostupných smartphonů se totiž zaměří na produkty všeho druhu, které si bude moci dovolit každý. Jako první nám představili bezdrátová sluchátka Redmi AirDots a cenově dostupnou automatickou pračku Redmi 1A.
Jaké produkty od Xiaomi vlastníš ty?