Určitě si pamatuješ herní značku Černý žralok, která představila několik generací herních chytrých telefonů. Několik z nich jsme otestovali iv naší redakci a recenzi na ten nejnovější si můžeš přečíst na následujícím odkazu. Podle nejnovějších informací však tato značka již nepatří do ekosystému čínského Xiaomi. Odkoupila ji totiž známá čínská společnost Tencent.
Black Shark už nepatří pod Xiaomi
Podíváme-li se do nedávné historie, zjistíme, že značka Xiaomi byla propojena se značkou Black Shark zejména finančně. Black Shark se zrodil ještě v roce 2017 v Číně jako start-up, s perspektivou výroby nekompromisních herních chytrých telefonů. A právě čínský gigant vstoupil do tohoto projektu jako přední investor a převzal 46 % celkových akcií této mladé společnosti.
Lei Jun, CEO společnosti Xiaomi, ohlásil tento krok v roce 2018. V rámci aliance, která vznikla v Indii, se výsledkem stal finální produkt, který můžeme znát pod označením Xiaomi Black Shark 2. Jedná se prakticky o podobný obchodní model, který používaly čínské značky Huawei a Honor.
Některé uživatele mohli zmást úniky informací o připravovaném zařízení Černý žralok Helo. Realita tohoto chytrého telefonu je však taková, že šlo o sponzorské zařízení, které se nedočkalo své globální produkce a prodeje v Evropě. Na druhé straně, Xiaomi nezavrhlo produkci herních chytrých telefonů pod svými značkami. Dočkali jsme se například Redmi K40 Gaming Edition a v přípravě je i POCO F4.
Velkou roli hraje čínská společnost Tencent
S novým rokem můžeme být svědky i nového prohlášení ze strany značky Xiaomi: „Xiaomi a Black Shark jsou dvě různé korporace s nezávislými výrobními linkami, prodejem, marketingem a oddělením výzkumu a vývoje.“
Toto prohlášení nám poukazuje na výrazné odloučení dvojice čínských značek, v porovnání s minulostí. Jak jsme se dozvěděli ze známého čínského zdroje MyDrivers, velmi důležitou roli v tomto případě hraje populární čínská společnost Tencent. Právě tato společnost stojí za službami jako WeChat nebo za známými herními tituly jako League of Legends, přičemž má propojení také na herní značku Nubia.
Nová divize rozšířené reality
Tentokrát se Tencent rozhodlo pro výraznou, 100% investici právě do herní značky Black Shark, kterou tímto krokem přebírá pod svá křídla. Toto spojení potvrdily obě strany, včetně prezidenta Tencent Holdings, Rena Yuxina. Zatím neznáme přesné plány společnosti s touto herní značkou, ale je očividné, že hlavním cílem je zisk technologií pro budoucí využití ve vlastních projektech.
Tencent se bude muset popasovat is regulacemi čínské vlády, avšak z toho, co známe, můžeme dedukovat, že značka Černý žralok, resp. její část bude i nadále vyrábět a prodávat své herní chytré telefony. K dispozici by však měla být i nová divize, která by se měla zaměřit na vývoj a rozvoj technologií souvisejících s rozšířenou realitou a virtuální realitou. Touto transakcí se definitivně oddělí od Xiaomi.
Líbí se ti herní chytré telefony z dílny čínské značky Black Shark? Zvažoval/a bys koupi tohoto zařízení? Své postřehy a názory nám můžeš klidně napsat níže do diskuse pod článkem. Sleduj i naši skupinu na Facebooku: Xiaomi Planet - Místo pro pravé Xiaomi fanoušky a také náš portál Xiaomi Planet a dozvíš se více informací.