Náš oblíbený čínský technologický gigant Xiaomi je jedním z výrobců, kteří myslí i na budoucnost a pravidelně vyvíjejí nové aktualizace softwaru. Jak to probíhá a jaký postup při testování společnost používá? To si přiblížíme v tomto článku.
Toto jsou jednotlivé kroky přípravy aktualizace
Mobilní zařízení se stala neodmyslitelnou součástí našeho každodenního života. A právě pro jejich plynulý a bezpečný chod jsou nezbytné softwarové aktualizace. Ví to také čínské Xiaomi, které pravidelně distribuuje své nové opravy chyb ve třech různých verzích: Denní, Týdenní a Stabilní verze.
- První krok: Denní verze
- Druhý krok: Týdenní verze, denní verze veřejně distribuovaná obvykle na konci týdne
- Třetí krok: Stabilní verze, určená pro koncové zákazníky
Denní vydání je první fáze. Ve druhé fázi se spustí proces beta testování a vybraní beta testeři obdrží týdenní verzi. Na konci tohoto řetězce jsou pro koncové zákazníky uvolněny i stabilní verze.
První fáze: Denní verze
Softwarový tým společnosti Xiaomi připravuje speciální sestavy softwaru. denní verze. Tyto verze jsou počátečním stádiem, ve kterém může softwarový tým experimentovat a testovat nové funkce. Do těchto verzí se také implementují opravy chyb a vylepšení výkonu. Také zde začíná proces vývoje pomocí identifikace chyb a potenciálních problémů.
Proces beta testování: Týdenní verze
Po testování denních verzí jsou tyto verze zahrnuty do procesu beta testování. Jsou to tvz. týdenní verze. V tomto kroku mají beta testeři možnost vyzkoušet si tyto týdenní aktualizace předem a mohou poskytnout zpětnou vazbu pro výrobce. Jedná se obvykle o uživatele Xiaomi zařízení v Číně, kteří se primárně zaměřují na diagnostiku a identifikaci problémů z denních verzí.
Koncový zákazník: Stabilní verze
V posledním kroku, po důkladné kontrole, jsou aktualizace plně stabilní. Tímto bodem se stabilní verze stávají oficiálními aktualizacemi, které jsou postupně zasílány uživatelem, tedy koncovým zákazníkům. Aktualizace MIUI ve stabilní verzi jsou pečlivě kontrolovány, aby poskytly co možná nejplynulejší zážitek z používání.
Analýza potřeb a zpětné vazby uživatelů
Xiaomi je velmi silná značka i pokud jde o zpětnou vazbu od uživatelů. Ta tvoří základ budoucích aktualizací. Průzkumy spokojenosti, komunitní fóra a zpětná vazba, všechny tyto nástroje se efektivně využívají k pochopení toho, jaké funkce a opravy chtějí uživatelé ve svých zařízeních. Tyto informace pomáhají určit priority oblastí pro aktualizace.
Testování je velmi důležité
Jak sis mohl přečíst v řádcích výše, aktualizace MIUI procházejí před vydáním poměrně zdlouhavým testovacím procesem. V každé fázi se provádějí určité testy pro identifikaci a opravu chyb. Je však možné, že některé chyby nemusí být předem odhaleny nebo vybrané modely mohou nabídnout odlišnou zkušenost. Společnost Xiaomi proto vyzývá své uživatele, aby poskytli zpětnou vazbu o chybách.
Neustálé zlepšování na základě zpětné vazby
Zpětná vazba je opravdu klíčová. Aktivní účast uživatelů je nezbytná pro neustálý vývoj softwaru a zlepšování uživatelské zkušenosti na Xiaomi, Redmi nebo POCO zařízeních.
MIUI 14 a MIUI 15
Aktuální nejnovější verze MIUI 14 je v současné době aktivní na mnoha Xiaomi zařízeních. A právě čínský výrobce neustále pracuje na lepším uživatelském zážitku. Z tohoto důvodu začalo i interní testování verze MIUI 15. Tato grafická nástavba je aktuálně testována v denních verzích. Po určité době bude dostupná pro beta testery v týdenních verzích. Konečným krokem bude zpřístupnění aktualizace koncovým uživatelům. A to když bude software naprosto stabilní.
Pozornost, kterou čínský výrobce Xiaomi přikládá zpětné vazbě uživatelů při přípravě aktualizací, je důležitým faktorem, který zvyšuje vedoucí postavení společnosti v oblasti softwaru a spokojenost uživatelů.
Jak jsi spokojen/a s aktualizacemi pro tvůj smartphone? Sleduj také náš web Xiaomi Planet, naši skupinu na Telegramu plnou aktuálních článků, přihlas se k odběru novinek a přidej se k nám také do naší skupiny na Facebooku.